-15% LISÄALENNUS - KATSO KAMPANJA »
  • NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Maantiepyörä Superior X-ROAD 9.7 GF Mattamusta

Maantiepyörä Superior X-ROAD 9.7 GF Mattamusta
Kuvaus

Ultraohut monitaituri, jossa sekä nopeus että kestävyys ovat täysin keskiössä

Etsitkö erittäin kevyttä hiilikuitupyörää, joka yhdistää terävän kilpapyörätuntuman mukavaan ajomukavuuteen ja joka viihtyy yhtä hyvin kuoppaisilla sorateillä kuin sileällä asfaltilla? Siinä tapauksessa Superior X-ROAD 9.7 GF on erinomainen vaihtoehto. Terävä pyörä niille, jotka haluavat ajaa pitkiä matkoja säilyttäen mukavuuden ympäri vuoden jollain todella nopealla ja ylivoimaisesti maastokelpoisella. Langattomasti ohjattu 2x-voimansiirto ja hydrauliset levyjarrut ovat tehokkuuden, mukavuuden, maastokelpoisuuden ja kestävyyden keskiössä. Ehkäpä optimaalinen pyörä vaativille työmatkalaisille, seikkailijoille, maantie- ja maastopyöräilijöille, jotka eivät jätä mitään sattuman varaan.

Avain menestykseen!

  • Korkealaatuinen hiilikuiturunko (Carbon X-Road Race Mid Modulus) Road Advanced Geometry -rakenteella
  • Vaimentava hiilikuituhaarukka (X-ROAD Carbon), joka tarjoaa vaikuttavan ohjaustuntuman
  • Tehokas 2x-voimansiirto 24 langattomasti ohjatulla vaihteella Shimanolta (Ultegra Di2) laajalla vaihdealueella
  • Pitävät renkaat Schwalbelta (Pro One Evo), joiden leveys on 30 mm (sopii jopa 40 mm leveisiin renkaisiin)
  • Hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat luotettavan jarrutustehon sääolosuhteista riippumatta
  • Fiksuja yksityiskohtia, kuten piilotetut kiinnityspisteet lokasuojille ja magneettinen vivun kiinnitys kiinteille akselille
  • Varustettu korkealaatuisilla osilla ONElta, Fizi:kilta, SAPIMilta ja ACROSilta

Vaikuttavan kevyt rakennelma vähintäänkin vakuuttavilla ominaisuuksilla

Korkealaatuisesta hiilikuidusta valmistettu kilpailuvalmis runko, joka kevyestä painostaan huolimatta tarjoaa huippuluokan voimansiirron ja tärinänvaimennuksen. Tämä on kevyt rakennelma, jolla on erittäin korkea kapasiteetti, suunniteltu sinulle, joka keskityt arvokkaiden sekuntien vähentämiseen ja tähtäät ajamaan johtajan paidassa. Korkealaatuinen runko on uskomattoman kiertojäykkä ja sillä on hyvin tasapainotettu geometria, joka varmistaa korkean mukavuuden pitkillekin lenkeille. Ohjaustarkkuuden maksimoimiseksi pyörässä on täysin hiilikuituinen etuhaarukka, joka pitää sinut täysin hallinnassa, tarjoaa korkean mukavuuden ja salamannopeat vastaukset.

Sisäisen kaapeloinnin etu on ehkä suurin juuri sorapyörissä, sillä pyörän nostaminen olalle nopeasti on melkein välttämätöntä. Kaapelit ja johdot ovat tietysti paremmin suojattu mekaanisilta vaurioilta rungon sisällä, ja täysin sileä runko tarjoaa vähemmän ilmanvastusta ja on myös huomattavasti helpompi pitää puhtaana.

Langattomasti ohjattu 2x-voimansiirto ja nopeat laadukkaat renkaat

Komponenttien osalta kyseessä on tehokas 2x-voimansiirto, jossa on langaton ohjaus ja 24 vaihdetta Shimanolta (Ultegra Di2), jotka tarjoavat korkealuokkaista suorituskykyä ja varmistavat, että löydät aina oikean vaihteen. Kun alusta ja olosuhteet tarjoavat kovempaa vastusta, pelastuksena on laaja vaihdealue, joka yhdistettynä kevyeseen painoon varmistaa, että pyörä täyttää korkeat odotukset.

Alkuperäisesti pyörä rullaa DT Swissin 28-tuumaisilla (ER 1600 SPLINE) nopeilla pyörillä, joissa on 30 mm leveät laadukkaat renkaat, mutta se mahdollistaa jopa 40 mm leveiden renkaiden asennuksen, mikä tarjoaa luokkansa parasta maastokelpoisuutta ja varmistaa, että voit jatkaa polkemista olosuhteista riippumatta.

Korkealaatuiset komponentit ja luotettavat hydrauliset levyjarrut

Pyörässä on tehokkaat levyjarrut, jotka tarjoavat luotettavaa ja johdonmukaista suorituskykyä ympäri vuoden - olipa päivä kuinka kurainen, pölyinen tai loskainen tahansa. Muut osat ovat kokonaisuudessaan korkealaatuisia ja tarkkoja komponentteja, jotka toimivat erinomaisesti Pohjoismaiden ankarissa sääolosuhteissa. Erittäin terävä pyörä, jossa on kevyt rakenne ja joka soveltuu kaikentyyppisiin kuljetuksiin ja harjoitteluun, pystyy aggressiivisiin kaarreajoihin säilyttäen kontrollin ja tarjoaa paljon nopeaa ajonautintoa, jossa päätavoitteina ovat tehokkuus, kestävyys ja maastokelpoisuus.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0119507-G170
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Carbon
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
KäyttötarkoitusMaantiepyöräily
MallisarjaSuperior X-Road sarja
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Paino (valmistajan mukaan)13.1 kg
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se-sv
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan väriMatte Carbon
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoCarbon X-Road Race Mid Modulus, Road Advanced Geometry, Disc Brake Flat Mount, BB86.5, SH dropout, Thru Axle 142x12 mm, Inner cable routing, Di2 compatible, mudguards ready.
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaX-ROAD Carbon Fork
Haarukka 

Haarukka

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Jäykkä haarukka
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Vuosimalli2024
Kiekot
KiekotDT Swiss ER 1600 SPLINE, CL, 12x100mm, Tubeless Ready/DT Swiss ER 1600 SPLINE, CL, 12x142mm, SH11, Tubeless Ready
EturengasSchwalbe Pro One Evo, V-Guard, TL-Easy, 30-622, ADDIX Race
TakarengasSchwalbe Pro One Evo, V-Guard, TL-Easy, 30-622, ADDIX Race
Renkaan koko30-622
Voimansiirto
VaihdevivutSHIMANO ULTEGRA R8170, Di2, 2-speed/SHIMANO ULTEGRA R8170, Di2, 12-speed
EtuvaihtajaSHIMANO ULTEGRA FD-R8150, Down Swing, Brazed-On Type
TakavaihtajaSHIMANO ULTEGRA RD-R8150, Shadow Design
KeskiölaakeriSHIMANO BB-72-41B, PressFit, shell 41x86.5mm
KampisarjaSHIMANO ULTEGRA FC-R8100, Hollowtech II, 50-34T
KetjuSHIMANO XT CN-M8100
RataspakkaSHIMANO ULTEGRA CS-R8101, 12-speed, 11-34T
Komponentit
EtujarruSHIMANO ULTEGRA R8170, hydraulic disc brake
Jarrulevy edessäSHIMANO RT-MT800, 140mm
TakajarruSHIMANO ULTEGRA R8170, hydraulic disc brake
Jarrulevy takanaSHIMANO RT-MT800, 140mm
OhjainlaakeriACROS AIX-525S, ICR, OD56, IS52/28.6 - 40IPS, Stainless Bearings
OhjaustankoONE Carbon Integrated Cockpit ICR
SatulatolppaONE Aero Carbon
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

24-vaihteinen (2x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Ultegra
Etuvaihtajan sarja 

Etuvaihtajan sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Ultegra
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Ultegra
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatONE Handlebar Tape
SatulaFizi:k Vento Argo R5, Alloy
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-9%
BH Maantiepyörä RS1 4.0 Harmaa
4 305 €
3 933 €
Tarjous
-2%
Giant 24 Propel Advanced Pro 0
6 600 €
6 442 €
Tarjous
Loppuunmyyty
-2%
Giant 23 Tcr Advanced 1 Disc Di2  Blue
3 432 €
3 350 €
Tarjous
Loppuunmyyty
-2%
Giant 25 Tcr Advanced Pro 0 Disc
6 600 €
6 442 €
Tarjous
Loppuunmyyty

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO