• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Maantiepyörä Superior RR 9.5 Matte Carbon/White

-15 % ALENNUS
Maantiepyörä Superior RR 9.5 Matte Carbon/White
Kuvaus

Nopea allround-maantiepyörä, jossa kestävyys, nopeus ja mukavuus ovat keskiössä

Etsitkö kevyttä hiilikuitukilpapyörää, joka yhdistää nopeuden kilpailutunnelmaan ja vankkaan mukavuuteen, ja joka viihtyy parhaiten tasaisilla alustoilla? Silloin korkealaatuinen Superior RR 9.5 on itsestään selvä vaihtoehto. Se on suunnattu meille, jotka haluavat ajaa pitkiä matkoja täydellä mukavuudella pyörällä, joka on huomattavasti perinteistä hybridiä nopeampi. Kevyt maantiepyörä, jossa on täysin hiilikuituinen runko ja monipuolinen droppitanko, jossa nopeus, tehokkuus, mukavuus ja kestävyys ovat täysin keskiössä. Ehkä optimaalinen väline vaativille maantiepyöräilijöille, jotka eivät halua jättää mitään sattuman varaan ja jotka haluavat sekä harjoitella että kilpailla samalla pyörällä.

Avain menestykseen!

  • Korkealaatuinen hiilikuiturunko (Carbon RR Mid Modulus) testatulla Road Advanced Geometry -geometrialla
  • Etuhaarukka vaimennuskykyisestä hiilikuidusta (RR Mid Modulus) vaikuttavan vakaalla ohjaustuntumalla
  • Tehokas 2x-voimansiirto 24 langattomasti ohjatulla vaihteella Shimanolta (105 Di2) laajalla vaihdevälityksellä
  • Pitävät renkaat Schwalbelta (One Performance) 28 mm leveydellä varmistavat vankan etenemisen
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (105) takaavat luotettavan jarrutustehon kaikissa olosuhteissa
  • Muuten varustettu laadukkailla komponenteilla valmistajilta DT Swiss, ONE, Selle Royal, Sapim ja Acros

Vaikuttava hiilikuiturunko, joka tarjoaa vakuuttavat ominaisuudet korkeissa nopeuksissa

Ultrakevyt hiilikuituinen runkorakenne, joka keveydestään huolimatta tarjoaa vaikuttavan voimansiirron ja tehokkaan, korkealaatuisen tärinänvaimennuksen. Tämä on kevytrakenteinen pyörä todella korkealla kapasiteetilla, joka on luotu sinulle, joka keskityt leikkaamaan kallisarvoisia sekunteja ja tähtäät johtajan paitaan. Kevyt runko on uskomattoman vääntöjäykkä ja siinä on moderni geometria, joka varmistaa, että voit käsitellä todella pitkiä reittejä säilyttäen korkean mukavuuden. Ohjaustarkkuuden maksimoimiseksi pyörässä on myös kokonaan hiilikuidusta valmistettu etuhaarukka, joka varmistaa täyden hallinnan, korkean mukavuuden ja salamannopean vasteen.

Sisäisen kaapeloinnin etu on ehkä suurimmillaan juuri maantiepyörissä. Mahdollisuus nostaa pyörä nopeasti olkapäälle on ehdoton vaatimus, ja rungon tarttuminen ilman paljon vaijereja on selvästi helpompaa ja myös huomattavasti turvallisempaa. Vaijerit ja kaapelit ovat tietenkin paremmin suojattu mekaanisilta vaurioilta rungon sisällä, ja täysin sileä runko antaa myös vähemmän ilmanvastusta ja on myös huomattavasti helpompi pitää puhtaana.

Langattomasti ohjattu 2x-voimansiirto ja kestävä kiekkosetti nopeilla laatukumeilla

Komponenttien osalta kyseessä on kampisarja kahdella rattaalla ja 24 langattomasti ohjatulla vaihteella, joiden ansiosta pysyt mukana kaikenlaisissa tempoissa. Kun alusta ja olosuhteet tarjoavat hieman kovempaa vastusta, pelastukseksi tulee avara vaihdevälitys, joka yhdessä pyörän alhaisen painon kanssa varmistaa, että pyörä täyttää korkealle asetetut odotukset. Alkuperäisenä pyörä rullaa tukevalla kiekkosetillä alumiinivanteilla DT Swissiltä (R500), jotka on varustettu 28 mm leveillä laaturenkailla, joiden ansiosta voit polkea täydellä luottamuksella useimmilla kovilla alustoilla ilman, että sinun tarvitsee huolehtia ikävistä rengasrikoista.

Luotettavat komponentit ja varmat hydrauliset levyjarrut

Pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, jotka tarjoavat luotettavaa ja johdonmukaista suorituskykyä ympäri vuoden - riippumatta siitä, onko päivä mutainen, pölyinen vai loskainen. Muuten kyseessä on läpikotaisin kulutusta kestävät komponentit hienolla tarkkuudella, mikä on täydellistä ankariin skandinaavisiin olosuhteisiimme. Nopea pyörä kaikenlaiseen kuljetukseen ja harjoitteluun, joka selviää aggressiivisista kaarreajosta säilyttäen hallinnan ja joka tarjoaa paljon nopeaa ajonautintoa ja jonka paraatilajit ovat tehokkuus, kestävyys, nopeus ja monipuolisuus.

TEKNISET TIEDOT
Tietoa pyörien kokoonpanoista: Polkupyörän osat voivat joissain tapauksissa poiketa teknisissä tiedoissa mainituista tai kuvissa näkyvistä osista. Valmistaja voi ilman ennakkoilmoitusta korvata alkuperäiset osat vastaavilla komponenteilla. Pyörän ja rungon painot perustuvat prototyyppirunkoihin, varsinaisten tuotteiden painot voivat poiketa tästä.
Tuotenumero0151438-R104
Jakelijan tuotenumero-
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Carbon/White
Koko-
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se-sv
KäyttötarkoitusMaantiepyöräily
MaaliMusta, Valkoinen
Valmistajan väriMatte Carbon/White
Paino (valmistajan mukaan)8.45 kg
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoPD-FB-08, Carbon RR Mid Modulus, Road Advanced Geometry, SH dropout, Inner cable routing, Di2 compatible
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukka 

Haarukka

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Jäykkä haarukka
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Vuosimalli2025
PyörätyyppiMaantiepyörä
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus

-
Sopii pituudelle (cm)-
Kiekot
EtunapaShimano HB-RS470, 28H, CL, 12x100mm, THRU Type AXLE
TakanapaShimano FH-RS470, 28H, CL, 12x142mm, THRU Type AXLE
EturengasSchwalbe One Performance, RaceGuard, 28-622, ADDIX
TakarengasSchwalbe One Performance, RaceGuard, 28-622, ADDIX
Renkaan mitat28-622
VanteetDT Swiss R500, Disc, 28H, Tubeless Ready
Voimansiirto
VaihdevivutShimano 105 R7170, Di2, 2-speed / Shimano 105 R7170, Di2, 12-speed
EtuvaihtajaShimano 105 FD-R7150, Down Swing, Brazed-On Type
TakavaihtajaShimano 105 RD-R7150, Shadow Design
KeskiölaakeriShimano BB-RS501, BSA, shell 68mm
Kampisarja-
KetjuSHIMANO DEORE CN-M6100
RataspakkaSHIMANO 105 CS-R7101, 12 speed, 11-34T
Komponentit
EtujarruShimano 105 R7170, hydraulic disc brake
Jarrulevy edessäShimano SM-RT70, 160mm
TakajarruShimano 105 R7170, hydraulic disc brake
Jarrulevy takanaShimano SM-RT70, 140mm
OhjainlaakeriACROS AIX-525, ICR, OD56, IS52/28.6 - 40IPS
OhjaustankoONE Alloy, X-Race Aero, 31.8mm, Reach 70mm, Drop 127mm, Flare 2°, Backsweep 6°
OhjainkannatinONE Race ICR, Alloy, 31.8mm, -7°
SatulatolppaONE Carbon, Offset 13mm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

24-vaihteinen (2x12)
Vaihdevipu sarjaShimano 105
Etuvaihtajan sarja 

Etuvaihtajan sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano 105
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano 105
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatONE Handlebar Tape
SatulaSelle Royal SRX, 148mm
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-15 % ALENNUS
Maantiepyörä Superior RR 9.5 Matte Carbon/White
2 889 €
15 % lisäalennus valituista pyöristä
-15 % ALENNUS
Maantiepyörä Superior RR 9.4 Matte Carbon/White
2 319 €
15 % lisäalennus valituista pyöristä
-15 % ALENNUS
Maantiepyörä Superior RR 9.5 Matte Carbon/Black
2 889 €
15 % lisäalennus valituista pyöristä
-15 % ALENNUS
Maantiepyörä Superior RR 9.5 Gloss Red/White
2 889 €
15 % lisäalennus valituista pyöristä

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO