Polkupyöräkauppa netissä – Bikester
Koodi "dhb20" koskee koko dhb-valikoimaa

DT Swiss ARC 1400 Dicut Takakiekot 27.5" Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light 50mm

ID: 1227117

OVH 1 129,00 €
957,95 €
- 15 %
Sisältää ALV:n., ilmainen toimitus
Vain 1 tuote varastossa.
Tuote on lisätty ostoskoriisi

Tätä tuotetta ei tällä hetkellä voida tilata haluttua määrää, tarkista ostoskorisi.

Produkt anfragen

Valitettavasti haluttu tuote on tällä hetkellä loppuunmyyty

1 kpl vielä jäljellä verkkokaupassa Toimitus 5-8 arkipäivän kuluessa

Tiedot lyhyesti

Akselistandardi
Akselistandardi
pistoakseli
Materiaali
Materiaali
Carbon
Koko (tuumaa)
Koko (tuumaa)
27,5 tuuma
Soveltuva jarrutyyppi
Soveltuva jarrutyyppi
---
Soveltuva jarrutyyppi
Soveltuva jarrutyyppi
Center Lock -levyjarrut

Kuvaus

DT Swiss ARC 1400 Dicut Takakiekot 27.5" Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light 50mm

Tämän tuotteen kuvaus on automaattisesti käännetty. Pahoittelemme mahdollisia virheitä.

ARC 1400 DICUT 50: Matalaprofiilinen aeropyöräkerta pitää voiman polkimissa haastavilla ja terävillä radoilla, jotka vaativat erinomaista käsiteltävyyttä.

Uudestisyntynyt nopeammin - uudet ARC-pyörät
Suunniteltu kokonaisvaltaisella lähestymistavalla yhden asian saavuttamiseksi: nopeus! DT Swiss uskoo insinööritaiteeseen ja pyrkii täydellisyyteen uusien tuotteiden kehittämisessä. Johtavana periaatteena on teknisten rajojen siirtäminen yhä pidemmälle.

Aero+ - Vastuksen, käsiteltävyyden ja tehokkuuden symbioosi.
TRANSLATORINEN AERODYNAAMINEN VASTUS
Vetovoima on aerodynaaminen voima, joka kohdistuu pyöräilijään kulkusuunnassa ja hidastaa häntä. Se riippuu nopeudesta ja pyöräilijän kehon pinnasta (75 %) sekä pyörästä ja sen osista (25 %). Tämän translatorisen ilmanvastuksen minimoimiseksi koko järjestelmän kosketuspinta on minimoitava.

Suurempien nopeuksien saavuttamiseksi kuljettajan ja maantiepyörän muodostaman koko järjestelmän ilmanvastus on minimoitava. Tämä johtuu siitä, että ilmanvastus kasvaa eksponentiaalisesti suhteessa nopeuteen. Nopeudesta 15 km/h eteenpäin ilmanvastus on suurin voima, joka voidaan voittaa. Koska etupyörän osuus ilmanvastuksen kokonaisvastuksesta on 8% prosenttia, pyörän käyttäytymisellä on merkittävä rooli.

SEGMENTIN VAIKUTUS
Sivutuulessa kilpapyöräilijät ja heidän kilpapyöränsä altistuvat sivuttaisvoimille, jotka vaikuttavat heidän ajokäyttäytymiseensä. Kun maantiepyörille kehitetään pyöriä, tavoitteena on minimoida nämä sivuttaisvoimat ja saada aikaan purjehdusvaikutus - tämä yhdistettynä parhaaseen ajettavuuteen. Voit kuvitella tämän purjehdusvaikutuksen kuin purjeveneen, jonka purje tarttuu tuuleen ja vie venettä eteenpäin.

Pyöräillessä vanteella on sama vaikutus ja se voi työntää koko järjestelmää eteenpäin. Suuri etu kohtalaisissa sivutuulissa, joiden kohtauskulmat ovat 0° ja 20° välillä, on se, että pyöräilijä ei enää hidastu translaatiovastuksen vuoksi, vaan hyötyy pienemmästä vastuksesta. Vanteen korkeudesta ja muodosta riippuen ilmanvastus voi saavuttaa negatiivisia wattiarvoja, mikä aiheuttaa jopa eteenpäin suuntautuvan työntövoiman. Erinomaiset purjehdusvaikutukset sivutuulessa ilmenevät, kun kohtauskulma kasvaa 18°:iin asti. Lisäksi tapahtuu sakkaus, jolloin ilmanvastus kasvaa jälleen.

ILMAN PYÖRIMISVASTUS
Polkupyörän pyörivät osat, kuten pyörät, eivät ainoastaan liiku eteenpäin tietyllä nopeudella, vaan niihin kohdistuu myös pyörimisilman vastus. Pyörivää ilmanvastusta voidaan kuvata lisäkitkaksi, joka syntyy, kun pyörivien osien kanssa pyörivä juoksupyörä leikkaa ilmaa. Pyörimisvastuksen osuus kokonaisvastuksesta on jopa 25% prosenttia, kun taas siirtymisvastuksen osuus on 75% prosenttia. Koska pyöränkehät ovat vanteen ja navan välinen kantava liitoselementti, ne ovat erityisen tärkeitä tuulen torjunnassa.

Tärkeää tietää: Mitä matalampi vanteen korkeus on, sitä pienempi on purjehdusvaikutuksen vaikutus. Pidemmät pyöränkehät matalilla vanteen korkeuksilla johtavat suurempaan ilmanvastukseen pyörimisliikkeessä.

OHJAUSMOMENTTI
Sivutuulet aiheuttavat pyörään kohdistuvia voimia ja voivat vaikuttaa ajettavuuteen. Siksi ajokäyttäytymisen on oltava turvallista ja ennustettavaa ulkoisista sääolosuhteista, kuten voimakkaista ja vaihtelevista sivu- ja vastatuulesta, riippumatta. Jotta pyörä pysyisi hallinnassa suuremmissa nopeuksissa, AERO+-vanteella on oltava mahdollisimman pieni ohjausvääntömomentti.

Näin ollen kilpapyöräilijä hyötyy ennustettavasta ja siten hallitusta ohjauskäyttäytymisestä, pysyy pidempään aerodynaamisesti optimaalisessa asennossa ja saavuttaa suurempia nopeuksia.

MIKSI OHJAUSHETKI ON NIIN TÄRKEÄ?
Kilpapyöräilijä tuntee sivuttaisvoimat, joita syntyy pyöräilyn aikana sivutuulten ja ohi ajavien erikokoisten ja -nopeuksisten ajoneuvojen (tuulenpuuskien kaltaisten) vaikutuksesta. Ne voivat vaikuttaa voimakkaasti pyörään ja ovat joskus arvaamattomia ja vaarallisia pyöräilijälle. Mitä suurempi kohtauskulma (Yaw) ja mitä voimakkaampi tuulen voima on, sitä enemmän pyöräilijän on jatkuvasti sopeuduttava vastavoimaan, jota tarvitaan, jotta hän voi ajaa suoraan eteenpäin haluttuun suuntaan.

OHJAUSMOMENTIN FYSIKAALINEN SELITYS
Sivutuulessa etupyörään vaikuttavan voiman epäsymmetrinen jakautuminen synnyttää ohjausmomentin.

MITÄ TÄMÄ TARKOITTAA YKSITYISKOHTAISESTI?
Pyörän vanteeseen kohdistuvan sivuttaisvoiman jakautuminen on epäsymmetrinen sivutuulessa. Tämä epäsymmetria synnyttää momentin (ohjausmomentin) ohjausakselin ympärille - akselin, jonka ympäri pyörä ja haarukka pyörivät ohjauksen aikana. Yksi uuden AERO+-vanteen muodon kehitystavoitteista oli minimoida tämä epäsymmetria jakamalla sivuttaisvoimat tasaisesti vanteeseen sivutuuliolosuhteissa. Tämä saavutettiin CFD-simuloinneilla (Computational Fluid Dynamics) ja vahvistettiin tuulitunnelitesteillä.

VIERINTÄVASTUS
Vierintävastuksessa on kyse muustakin kuin vain voimista, joita on kohdistettava vierimiseen eri pinnoilla tai esteiden ylittämiseen. Leveämmät vanteen sisämitat ja leveämmät renkaat tukevat ajo-ominaisuuksia, kuten pitoa ja mukavuutta. Leveämmillä renkailla on yleensä myönteinen vaikutus vierintävastukseen. Suuremman tilavuutensa ansiosta niillä on laajempi kosketuspinta-ala, ja niillä voidaan ajaa pienemmällä ilmanpaineella ilman, että rengas voi puhjeta. Kapeilla renkailla on pidempi ja kapeampi kosketuspinta-ala, mutta leveämpien renkaiden kosketuspinta-ala on "lyhyempi". Tämän seurauksena nykyaikaiset renkaat rullaavat paremmin, koska rungon ja kosketuspinnan muodonmuutos on helpompi - vierintävastus pienenee.

TUBELESS-TEKNIIKKA
Tubeless-renkailla on joitakin ratkaisevia etuja verrattuna perinteiseen renkaan ja sisäputken yhdistelmään: Renkaalla voidaan ajaa pienemmällä paineella ilman "käärmeenpuremien" vaaraa, ja se tarjoaa siten paremman pidon. Alhaisempi paine takaa myös paremman ajomukavuuden. Sisäputkesta luopuminen tarkoittaa, että putken ja renkaan välillä ei ole kitkaa, joten vierintävastus on pienempi maastossa ja esteiden yli ajettaessa. Jos käytetään myös tubeless-maitoa, rengas on myös immuuni puhkeamiselle ja pienille viilloille. Suuri etu kaikille niille, jotka haluavat ajaa pitkiä matkoja ja kaukana lähimmästä pyöräliikkeestä.

Edut
DT Swissin Tubeless Ready -vanteilla on muitakin etuja perinteisiin vanteisiin verrattuna. Niiden poikkileikkauksen ansiosta rengas yksinkertaisesti ponnahtaa paikalleen, kun se täytetään, joten yleensä tarvitaan vain tavallinen jalustapumppu. DT Swiss -vanteiden nerokas kulutuspintakuvio takaa myös sen, että rengas istuu tarkasti ja tukevasti myös vaikeissa ajo-olosuhteissa.

Täydellinen istuvuus
DT Swiss -vanteiden profiilit on suunniteltu erityisesti tubeless-käyttöön. Ne takaavat täydellisen istuvuuden ja tekevät renkaan asennuksesta mahdollisimman helppoa. On kuitenkin aina mahdollista käyttää perinteistä renkaan ja letkun yhdistelmää.

DT Swiss Valve
Alumiinin käyttö säästää 40 % painoa verrattuna perinteisiin messinkiventtiileihin. Venttiilin korkkiin integroitu venttiilityökalu säästää aikaa ja vaivaa oikean työkalun löytämisessä venttiilin irrottamiseen. Kartiomainen venttiilin pohja takaa tiiviin istuvuuden. DT Swiss Tubeless -venttiili sopii täydellisesti DT Swissin vanteisiin ja takaa täydellisen tiivisteen pitkille ongelmattomille ajomatkoille.

DT Swiss Tubeless Band
DT Swiss Tubeless Ready -teippi tiivistää vanteen ja toimii myös vanteenauhana. Sitä on saatavana erikokoisena, jotta se sopii täydellisesti vanteiden eri sisäleveyksiin.

DT Swiss Tubeless Ready Kit
DT Swiss Tubeless Ready Kit -sarjaa käytetään Tubeless Ready -vanteen sulkemiseen ja mahdollistaa siten tubeless-ajamisen. DT Swiss suosittelee vahvasti suorituskykyisen rengastiivisteen käyttöä myös silloin, kun käytetään tubeless-renkaita. Tubeless Ready -renkaita käytettäessä tiivisteen käyttö on pakollista (tiiviste tiivistää renkaan, joka ei ole ensisijaisesti ilmatiivis). Tubeless-rakenne saavuttaa täyden potentiaalinsa vain tiivisteen avulla! Tiivisteen on oltava yhteensopiva vanteen, vannenauhan ja renkaan kanssa. Se ei saa olla millään tavoin syövyttävää tai aggressiivista. Ota epäselvissä tapauksissa yhteyttä tiivisteen valmistajaan, jotta et menetä DT Swissin takuuta.

Näytä kaikki mallit DT Swiss ARC 1400 sarjasta

Ominaisuudet

Käyttötarkoitus
Maantie, Aero, Endurance
Keskeiset tiedot
Malli:
Taka
Akseli
Akselisysteemi:
takakiekko 12x142
Akselistandardi:
pistoakseli
Vanteet
Materiaali:
Carbon
Rakenne:
Ontto kammio
Profiilin korkeus:
Korkea (>50 mm)
Korkeus:
50 mm
Rengastyyppi:
Vaijerirengas/Clincher
Jarrusysteemi:
levyjarru
Venttiiliporaus:
6,5 mm
Soveltuu tubeless-renkaille:
Kyllä
Leveys:
26.5 mm
Sisäleveys:
20 mm
Koko (tuumaa):
27,5 tuuma
Takanapa
Asennusleveys:
142 mm
Akselin halkaisija:
12 mm
Eturattaan tyyppi:
Shimano/SRAM 8/11-vaihteinen
Vaihteiden lukumäärä:
11
Ominaisuudet & edut:
Pikalinkkuun, Tiivistetty
Pinnat
Rakenne:
DT aero comp t-head
Etukiekko
Soveltuva jarrutyyppi:
---
Takakiekko
Soveltuva jarrutyyppi:
Center Lock -levyjarrut
Paino:
788 g
Kiekkosetti
Enimmäisrasitus:
110 kg
Vuosimalli
2022
Tuotenumero
1227117
EAN
7613052374376

Asiakkaiden mielipiteet

Kerro mielipiteesi. Kirjoita ensimmäinen arvostelu!