Polkupyöräkauppa netissä – Bikester
Koodi "dhb20" koskee koko dhb-valikoimaa

DT Swiss ARC 1100 Dicut Takakiekot 28" Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light S 80mm

ID: 1227102

1 389,00 €
Sisältää ALV:n., ilmainen toimitus
Vain 1 tuote varastossa.
Tuote on lisätty ostoskoriisi

Tätä tuotetta ei tällä hetkellä voida tilata haluttua määrää, tarkista ostoskorisi.

Produkt anfragen

Valitettavasti haluttu tuote on tällä hetkellä loppuunmyyty

1 kpl vielä jäljellä verkkokaupassa Toimitus 5-8 arkipäivän kuluessa

Tiedot lyhyesti

Akselistandardi
Akselistandardi
pistoakseli
Materiaali
Materiaali
Carbon
Koko (tuumaa)
Koko (tuumaa)
28 tuuma
Soveltuva jarrutyyppi
Soveltuva jarrutyyppi
---
Soveltuva jarrutyyppi
Soveltuva jarrutyyppi
Center Lock -levyjarrut

Kuvaus

DT Swiss ARC 1100 Dicut Takakiekot 28" Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light S 80mm

Tämän tuotteen kuvaus on automaattisesti käännetty. Pahoittelemme mahdollisia virheitä.

ARC 1100 DICUT 80: Hienostunut pyöräkerta parhaiden aikojen tavoitteluun tasaisilla tai hieman kumpuilevilla radoilla.

ARC 1100 DICUT -pyörät on tehty nopeaan ajoon. DT Swissin aero-tuotevalikoima on saatavana vannejarruversiona kolmella eri vanteen korkeudella (80 mm, 62 mm ja 48 mm), eikä siinä ole mitään toivomisen varaa. Kehitetty yhteistyössä aerodynamiikka-asiantuntijoiden SWISS SIDEn kanssa, jotta pääset vauhtiin ja pysyt siinä. Erinomainen aerostabiliteetti ja minimaalinen aeroilman vastus tukevat kuljettajan ja hänen pyöränsä kokonaisjärjestelmää. Laadukkaista DT Swiss -komponenteista rakennetut ja SINC-keraamisilla laakereilla varustetut ARC 1100 DICUT -pyörät antavat sinulle tarvitsemasi luotettavuuden - riippumatta siitä, taisteletko tuulta vastaan aika-ajopyörälläsi vai yritätkö paeta joukosta viime metreillä maaliin.

Aero - Ilmanvastuksen, käsiteltävyyden ja tehokkuuden symbioosi.

TRANSLATORINEN AERODYNAAMINEN VASTUS
Vetovoima on aerodynaaminen voima, joka kohdistuu pyöräilijään kulkusuunnassa ja hidastaa häntä. Se riippuu nopeudesta ja pyöräilijän kehon pinnasta (75 %) sekä kilpapyörästä ja sen osista (25 %). Tämän translatorisen ilmanvastuksen minimoimiseksi koko järjestelmän kosketuspinta on minimoitava.

Suuremman nopeuden saavuttamiseksi kuljettajan ja maantiepyörän muodostaman koko järjestelmän ilmanvastus on minimoitava. Tämä johtuu siitä, että ilmanvastus kasvaa eksponentiaalisesti suhteessa nopeuteen. Nopeudesta 15 km/h eteenpäin ilmanvastus on suurin voima, joka voidaan voittaa. Koska etupyörän osuus ilmanvastuksen kokonaisvastuksesta on 8% prosenttia, pyörän käyttäytymisellä on merkittävä rooli.

SEGMENTIN VAIKUTUS
Sivutuulessa pyöräilijät ja heidän kilpapyöränsä altistuvat sivuttaisvoimille, jotka vaikuttavat ajokäyttäytymiseen. Kun kehitetään pyöriä kilpapyöriä varten, tavoitteena on minimoida nämä sivuttaisvoimat ja saada aikaan purjehdusvaikutus - tämä yhdistettynä parhaaseen ajettavuuteen. Voit kuvitella tämän purjehdusvaikutuksen kuin purjeveneen, jonka purje tarttuu tuuleen ja vie venettä eteenpäin. Pyöräillessä vanteella on sama vaikutus ja se voi työntää koko järjestelmää eteenpäin. Suuri etu kohtalaisissa sivutuulissa, joiden kohtauskulmat ovat 0-20, on se, että pyöräilijä ei enää hidastu translaatiovastuksen vuoksi, vaan hyötyy pienemmästä vastuksesta. Vanteen korkeudesta ja muodosta riippuen ilmanvastus voi saavuttaa negatiivisia wattiarvoja, mikä aiheuttaa jopa eteenpäin suuntautuvan työntövoiman.

Erinomaiset purjehdusvaikutukset sivutuulessa ilmenevät, kun kohtauskulma kasvaa jopa 18:aan. Lisäksi tapahtuu sakkaus, jolloin ilmanvastus kasvaa jälleen.

ILMAN PYÖRIMISVASTUS
Polkupyörän pyörivät osat, kuten pyörät, eivät ainoastaan liiku eteenpäin tietyllä nopeudella, vaan niihin kohdistuu myös pyörimisilman vastus. Pyörivää ilmanvastusta voidaan kuvata lisäkitkana, joka syntyy, kun pyörä ja pyörivät osat "leikkaavat" ilmaa. Pyörimisvastuksen osuus kokonaisvastuksesta on jopa 25% prosenttia, kun taas siirtymisvastuksen osuus on 75% prosenttia. Koska pyöränkehät ovat vanteen ja navan välinen kantava liitoselementti, ne ovat erityisen tärkeitä tuulen torjunnassa.

Tärkeää tietää: Mitä matalampi vanteen korkeus on, sitä pienempi on purjehdusvaikutuksen vaikutus. Pidemmät pyöränkehät matalilla vanteen korkeuksilla johtavat suurempaan pyörimisilmanvastukseen.

OHJAUSMOMENTTI
Sivutuuli aiheuttaa pyörään kohdistuvia voimia ja voi vaikuttaa ajettavuuteen. Sen vuoksi ajokäyttäytymisen on oltava turvallista ja ennustettavaa ulkoisista sääolosuhteista, kuten voimakkaista ja vaihtelevista sivu- ja vastatuulesta, riippumatta. Jotta pyörä pysyisi hallinnassa suuremmissa nopeuksissa, AERO-vanteella on oltava mahdollisimman pieni ohjausvääntömomentti.

Näin ollen kilpapyöräilijä hyötyy ennustettavasta ja siten hallitusta ohjauskäyttäytymisestä, pysyy pidempään aerodynaamisesti optimaalisessa asennossa ja saavuttaa suurempia nopeuksia.

MIKSI OHJAUKSEN VÄÄNTÖMOMENTTI ON NIIN TÄRKEÄ?
Kilpapyöräilijä tuntee sivuttaisvoimat, joita syntyy pyöräilyn aikana erikokoisista ja -nopeuksisista sivutuulista ja ohi ajavista ajoneuvoista (jotka muistuttavat tuulenpuuskia). Ne voivat vaikuttaa voimakkaasti pyörään ja ovat joskus arvaamattomia ja vaarallisia pyöräilijälle. Mitä suurempi kohtauskulma (Yaw) ja mitä voimakkaampi tuulen voima on, sitä enemmän pyöräilijän on jatkuvasti sopeuduttava vastavoimaan, jota tarvitaan, jotta hän voi ajaa suoraan eteenpäin haluttuun suuntaan.

OHJAUSMOMENTIN FYSIKAALINEN SELITYS
Sivutuulessa etupyörään vaikuttavan voiman epäsymmetrinen jakautuminen aiheuttaa ohjausmomentin.

MITÄ TÄMÄ TARKOITTAA YKSITYISKOHTAISESTI?
Pyörän vanteeseen kohdistuvan sivuttaisvoiman jakautuminen on epäsymmetrinen sivutuuliolosuhteissa. Tämä epäsymmetria synnyttää momentin (ohjausmomentin) ohjausakselin ympärille - eli sen akselin ympärille, jonka ympäri pyörä ja haarukka pyörivät ohjauksen aikana. Yksi uuden AERO-vanteen muodon kehitystavoitteista oli minimoida tämä epäsymmetria jakamalla sivuttaisvoimat tasaisesti vanteelle sivutuulessa. Tämä saavutettiin CFD-simuloinneilla (Computational Fluid Dynamics) ja vahvistettiin tuulitunnelitesteillä.

VIERINTÄVASTUS
Vierintävastuksessa on kyse muustakin kuin vain voimista, joita on kohdistettava vierimiseen eri pinnoilla tai esteiden ylittämiseen. Leveämmät vanteen sisämitat ja leveämmät renkaat tukevat ajo-ominaisuuksia, kuten pitoa ja mukavuutta. Leveämmillä renkailla on yleensä myönteinen vaikutus vierintävastukseen. Suuremman tilavuutensa ansiosta niillä on laajempi kosketuspinta-ala, ja niillä voidaan ajaa pienemmällä ilmanpaineella ilman, että rengas voi puhjeta. Kapeilla renkailla on pidempi ja kapeampi kosketuspinta-ala, kun taas leveämpien renkaiden kosketuspinta-ala on "lyhyempi".

Tämän seurauksena nykyaikaiset renkaat rullaavat paremmin, koska rungon ja kosketuspinnan muodonmuutos on helpompi - vierintävastus pienenee.

SINC-KERAAMINEN TEKNOLOGIA
DT Swiss uskoo, että ero on yksityiskohdissa. SINC-keraamiset kuulalaakerit perustuvat juuri tällaisiin yksityiskohtiin. Näiden yksityiskohtien optimoinnin ansiosta DT Swiss -pyörä, jossa on SINC-päivitys, tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että olet kenttää, ystäviäsi tai uusia henkilökohtaisia ennätyksiä edellä.

Kaikkiin DT Swiss 1100 -pyöriin on asennettu KORKEIMMAN LAADUKAS LAAKERITEKNOLOGIA. Kuljettaja hyötyy pienemmästä vierintävastuksesta ja pidemmästä kestävyydestä. DT Swiss on kehittänyt SINC-keraamiset kuulalaakerit järjestelmänä. Ne perustuvat piidinitridistä (Si3N4) valmistettuihin palloihin, jotka ovat erittäin sitkeää sekä kulutusta ja korroosiota kestävää keraamista materiaalia. Laakerirenkaat on valmistettu erityisesti kehitetystä terässeoksesta, joka on mukautettu käytettävän keraamisen materiaalin ominaisuuksiin, ja ne on hiottu tarkasti. Tämä yhdistelmä vähentää vierintävastuksen minimiin ja takaa perinteisiä kuulalaakereita suuremman kestävyyden. Mutta ei vain itse laakeria ajatella järjestelmänä. Vain käyttämällä muutaman tuhannesosamillimetrin tarkkoja toleransseja ja säätämällä DT Swiss -navan laakeripesien toleranssit tarkasti SINC-keraamiset laakerit hyödyntävät täyden potentiaalinsa ja tarjoavat ratkaisevan edun kilpaileviin tuotteisiin verrattuna.

DT SWISS-NAVOJEN EDUT SINC-KERAAMISILLA NAVOILLA VARUSTETTUNA
Keraamisten pallojen ja laakerirenkaan välinen optimaalinen etäisyys (välys) on varmistettu jo asennettuna. Tämä takaa minimaalisen vierintävastuksen ja ehkäisee laakerien kulumista. Keraamisten laakereiden ja teräksisten laakerirenkaiden yhdistelmä (hybridilaakerit) tarkoittaa, että korroosio kuulojen ja renkaan välillä on mahdotonta, mikä parantaa käyttöikää merkittävästi. Laakerirengas on myös pysyvästi sileä erittäin kovien pallojen ansiosta, mikä takaa pysyvästi minimaalisen vierintävastuksen. Laakerihäkki, joka pitää kuulat paikoillaan, koostuu materiaalista, joka sopii ihanteellisesti keraamisten kuulojen materiaaliin ja joka on kehitetty erityisesti kutakin laakerikokoa varten.

Tämä tarkoittaa, että kuulat ja häkki sopivat täydellisesti yhteen, mikä minimoi kitkaa laakerissa. Laadukas SINC-keraaminen laakeritiivistejärjestelmä takaa täydellisen toiminnan ja minimaalisen kitkan kaikissa olosuhteissa. Näin: Tiivistysrengasta käytetään vain ulkopuolella; sisäpuolella käytetään vain suojarengasta. Tiivisteen istukka on tarkkaan hiottu tiivisteen täydellisen keskipisteen saavuttamiseksi, mikä takaa minimaalisen vierintävastuksen. Tämä tekniikka on ainutlaatuinen, ja sitä käytetään vain SINC-keraamisissa laakereissa. Jokainen DT Swiss SINC -laakeri tarkastetaan ja testataan erikseen.

RÄIKKÄTEKNIIKKA

LEGENDAARINEN LUOTETTAVUUS
Patentoitu vapaapyöräjärjestelmä, jossa on erittäin tarkat tähtisalvat, takaa huippusuorituskyvyn ja luotettavuuden. Salpahampaiden samanaikainen kytkeytyminen tekee salpajärjestelmästä erittäin luotettavan, koska kuormat jakautuvat tasaisesti suurelle kosketuspinnalle.

NOTOOL CONCEPT
Ratchet-järjestelmän navat ovat pistorakenteisia, mikä mahdollistaa nopean ja työkaluttoman huollon.

VAPAAVAIHTEEN RUNGON MUUNTAMINEN
Työkaluttoman konseptin ansiosta voimansiirto voidaan vaihtaa muutamassa sekunnissa.

PRO LOCK -TEKNIIKKA
Pro Lock on prosessi, jossa patentoitua, kaksoissekoitteista liimaavaa nestettä ruiskutetaan nännikierteeseen, mikä mahdollistaa erittäin kestävät pyöränrakenteet. Kun nänni pujotetaan puikkoon, liima aktivoituu ja alkaa kovettua. Pyörän uudelleenkierrättäminen on mahdollista vielä sen jälkeen, kun liima on täysin kovettunut, ja sen kierrelukitustoiminto heikkenee vain vähän.

PRO LOCK - FAKTAT
DT Pro Lock -nipat estävät puola-nipan liitoksen löystymisen.
Pyörän kestävyys paranee jopa 20 kertaa verrattuna muihin kuin Pro Lock -rakenteisiin.
Soveltuu joko käsin tai koneellisesti rakennettuihin pyöriin. Rasvan tai öljyn käyttöä ei suositella.
Kaikki DT Swiss -nipat ovat saatavana DT Pro Lockilla ja ilman.

TUBELESS-TEKNIIKKA
Tubeless-renkailla on joitakin ratkaisevia etuja verrattuna perinteiseen renkaan ja letkun yhdistelmään: Renkaalla voidaan ajaa pienemmällä paineella ilman "käärmeenpuremien" vaaraa, ja se tarjoaa siten enemmän pitoa. Alhaisempi paine takaa myös paremman ajomukavuuden. Sisäputkesta luopuminen tarkoittaa, että putken ja renkaan välillä ei ole kitkaa, joten vierintävastus on pienempi maastossa ja esteiden yli ajettaessa. Jos käytetään myös tubeless-maitoa, rengas on myös immuuni puhkeamiselle ja pienille viilloille. Suuri etu kaikille niille, jotka haluavat ajaa pitkiä matkoja ja kaukana lähimmästä pyöräliikkeestä.

Edut
DT Swissin Tubeless Ready -vanteilla on muitakin etuja perinteisiin vanteisiin verrattuna. Poikkileikkauksen muotoilun ansiosta rengas yksinkertaisesti ponnahtaa paikalleen, kun se täytetään, joten yleensä tarvitaan vain tavallinen jalustapumppu. DT Swiss -vanteiden nerokas kulutuspintakuvio takaa myös sen, että rengas istuu tarkasti ja tukevasti myös vaikeissa ajo-olosuhteissa.

Täydellinen istuvuus
DT Swiss -vanteiden profiilit on suunniteltu erityisesti tubeless-käyttöön. Ne takaavat täydellisen istuvuuden ja tekevät renkaan asennuksesta mahdollisimman helppoa. On kuitenkin aina mahdollista käyttää perinteistä renkaan ja letkun yhdistelmää.

DT Swiss venttiili
Alumiinin käyttö säästää 40 % painoa verrattuna perinteisiin messinkiventtiileihin. Venttiilin korkkiin integroitu venttiilityökalu säästää aikaa ja vaivaa oikean työkalun löytämisessä venttiilin irrottamiseen. Kartiomainen venttiilin pohja takaa tiiviin istuvuuden. DT Swiss Tubeless -venttiili sopii täydellisesti DT Swissin vanteisiin ja takaa täydellisen tiivisteen pitkille ongelmattomille ajomatkoille.

DT Swiss tubeless-nauha
DT Swiss Tubeless Ready -teippi tiivistää vanteen ja toimii myös vanteenauhana. Sitä on saatavana erikokoisena, jotta se sopii täydellisesti vanteiden eri sisäleveyksiin.

DT Swissin letkuttomille tarkoitettu paketti
DT Swiss Tubeless Ready Kit -sarjaa käytetään Tubeless Ready -vanteen sulkemiseen ja mahdollistaa siten tubeless-ajamisen. DT Swiss suosittelee vahvasti suorituskykyisen rengastiivisteen käyttöä myös silloin, kun käytetään letkuttomia renkaita. Tubeless Ready -renkaita käytettäessä tiivisteen käyttö on pakollista (tiiviste tiivistää renkaan, joka ei ole ensisijaisesti ilmatiivis). Tubeless-rakenne saavuttaa täyden potentiaalinsa vain tiivisteen avulla! Varmista, että tiiviste on yhteensopiva vanteen, vannenauhan ja renkaan kanssa. Se ei saa olla millään tavoin syövyttävää tai aggressiivista. Jos olet epävarma, ota yhteyttä tiivisteen valmistajaan, jotta et menetä DT Swissin takuuta.

Näytä kaikki mallit DT Swiss ARC 1100 sarjasta

Ominaisuudet

Käyttötarkoitus
Maantie, Aero, Endurance
Keskeiset tiedot
Malli:
Taka
Akseli
Akselisysteemi:
takakiekko 12x142
Akselistandardi:
pistoakseli
Vanteet
Materiaali:
Carbon
Rakenne:
Ontto kammio
Profiilin korkeus:
Korkea (>50 mm)
Korkeus:
80 mm
Rengastyyppi:
Vaijerirengas/Clincher
Jarrusysteemi:
levyjarru
Soveltuu tubeless-renkaille:
Kyllä
Leveys:
32 mm
Sisäleveys:
20 mm
Koko (tuumaa):
28 tuuma
ERTRO (leveys x halkaisija):
20 - 622
Takanapa
Tyyppi:
DT Swiss 180
Materiaali:
Alumiini
Asennusleveys:
142 mm
Akselin halkaisija:
14 mm
Eturattaan tyyppi:
Shimano/SRAM 8/11-vaihteinen
Vaihteiden lukumäärä:
11
Pinnojen lukumäärä:
24
Ominaisuudet & edut:
Pikalinkkuun, Tiivistetty
Pinnat
Rakenne:
DT aero comp II t-head with DT Pro Lock hidden aluminium nipple
Rihtaus:
Two-cross (1:1)
Etukiekko
Soveltuva jarrutyyppi:
---
Takakiekko
Soveltuva jarrutyyppi:
Center Lock -levyjarrut
Paino:
942 g
Kiekkosetti
Enimmäisrasitus:
110 kg
Vuosimalli
2022
Tuotenumero
1227102
EAN
7613052373522

Asiakkaiden mielipiteet

Kerro mielipiteesi. Kirjoita ensimmäinen arvostelu!